Tuesday, December 22, 2020

BBN3402SATU2020: MINGGU9 WACANA

ARDILLA 199797


 [1] Keluarga 

Saya berasa puas hati 

Menolong ibu bapa setiap hari 

Bermula di pagi hari 

Sehingga malam nanti 


Ibu bapa yang disayangi 

Saya tetap berhati-hati 

Menjaga budi pekerti 

Keluarga saya yang dicintai 


Saya sayang ibu dan bapa 

Abang, kakak, adik dan saudara 

Mereka semua ada bersama 

Semasa saya memerlukan mereka.


[1] Family

I feel contented

Helping mom and dad

Starts in the day 

Until end of the day


My dear family

I remain cary 

Maintain good manners

My beloved family 


I love mother and father 

Brother, sister and sister 

They are all together 

While I need them.


RUJUKAN


Normaliza Abd Rahim (2014). Kajian Wacana dan Strategi Komunikasi Teori dan Aplikasi. Terengganu: Universiti Malaysia Terengganu.



KEHADIRAN M9

No comments:

Post a Comment